Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der, hvor vi er på vej hen...​

Er du en mindre eller mellemstor virksomhed kan det være svært at få et overblik og se mulighederne.

Derfor bør du overveje at få hjælp udefra. Tiden kan være svær at afsætte, selvom ønsket om en grønnere profil og en lysere fremtid er til stede.

Start virksomhedens rejse mod en bæredygtig omstilling med det samme og lad mig hjælpe det på vej. 

Jeg brænder for at finde løsninger, der kan tages fat på nu og her samt anvise en vej fremad…

Sammen tager vi hul på en ny fortælling…

Din virksomhed skal ses udefra og skal forståes indefra...

Business is not as usual

Adfærd siger alt. Både når det kommer til de kun 3 sekunder et website skal performe på og de 3 minutter, det tager et menneske, at få et indtryk af et andet menneske.

På samme måde gælder det for virksomheden. Det er adfærden, der viser hvad den står for.

Bæredygtighed er derfor ikke noget man køber, men noget man investere i. Man kan ikke bare “vaske sig grøn” (greenwashing).

Lets Rethink

ReTænkning på bæredygtighedfronten

LetsRethink er min identitet på det arbejde, jeg ønsker at bidrage med i forhold til bæredygtighed.

Jeg vil kæmpe for en bedre verden og en levevis, hvor vi lever i en respekt for og opmærksomhed på det, vi selv er en del af…

New Age Indian

Det handler om at Retænke
det eksisterende mindset

Hvis vi f.eks ser tilbage på de gamle amerikanske indianerkulturer ligger der en stor kilde til inspiration.

De forstod om nogen at bevæge sig i en respekt for naturen, samtidig med at de alligevel levede i et samfund med menneskelig overlegenhed.

Det forenedes i en fuld bevidsthed om tilhørsforholdet til naturen og respekten, der følger med den bevidsthed om, at man selv er en del af noget.

Menneskelig omstilling

troen, viljen og lysten
til at ændre os

Jeg vil gerne arbejde med denne menneskelige omvending eller finden tilbage – det kan både ske på et virksomhedsplan med verdensmålene for øje eller i arbejdet med at få folk den rette vej tænkningsmæssigt.

Jeg finder det også utrolig spændende at arbejde med virksomhedkulturen og integrationen. Der skal være en dybde og en stolthed med som også virksomheden vil nyde godt af.

Fremtiden består af det gode eksempel og vores tids voksengeneration skylder den næste generation at gøre bæredygtighed til den naturlighed – den bør være.

Der sker allerede meget og jeg tror jeg ikke, at der er grænser for, hvad vi sammen kan opnå.

Det hele handler også om vores egen venden tilbage til en bedre balance imellem krop, sind, og sjæl. En balance der giver en større livskvalitet.

Vi kan opnå alt, hvis vi har troen, viljen og lysten til at ændre os og sætte os mål på rejsen mod en bedre fremtid…

No Worries

Vi skal ikke tilbage, men derimod frem mod noget bedre...

Det er ikke fordi, at vi skal tilbage til det gamle – det vil være utopisk. Men vi skal tillære os en anden måde at tænke på og drage nytte af det vi allerede ved.

Det er slet ikke så svært, og det har med mindset og adfærdsændring at gøre og må aldrig blot blive en trend.

Det skal måske indlæres, men det skal jo ende med at komme indefra og afspejle sig i en naturlighed hos den enkelte.

Vi kommer jo i bund og grund fra naturen og kun vores samfundsudvikling har fået os til at tro noget andet.

Nu er det tid til at vende tilbage og komme på hold med hinanden igen. Kloden og mennesket…

Bæredygtighed
er ikke rocketscience

Det kan umiddelbart synes svært at komme igang med, men bæredygtighed er i sig selv ret simpelt.

Mange tiltag kan gøres ret let, mens andre er mere krævende og har brug for en større køreplan.

Det handler også om god implementering og sidst, men ikke mindst synliggørelse internt og eksternt og derved også en øget brandværdi.

Når vejen er lagt kan jeg hjælpe med at dele historien og billedet af hvor virksomheden vil hen, så omverdenen får det rette indtryk  af rejsen mod det bæredygtige… 

Helikopterpiloter
flyver helikoptere

Vil man have et godt overblik er det en rigtig god idé at få hjælp udefra og det er der flere grunde til…

Man bliver betragtet udefra i et før- og efter-billede og med en helikopter, man ikke selv kan flyve.

For man kan ikke se skoven for bare træer, da man selv er for langt nede i sovsen og for indarbejdet en del af virksomheden.

Derfor er man ofte også låst af en “det plejer vi” historik og en organisation, der tænker eller styres på en bestemt måde.

Med andre ord får man ikke altid tænkt stort nok og sat de rigtige perspektiver på.

Det behøver ikke
koste en bondegård

At tænke stort behøves ikke at koste en bundegård.
Noget vil kunne klares med ret simple omstillinger og tiltag.

Når man så tager fat på de større områder, som også indebære fremtidssikring og en øget brandværdi vil det kunne måles på bundlinie i form af konkurrenceevne og lignende i den sidste ende.

Men det koster noget at gøre en forskel og man skal bære viljen til at omstille helhjertet. Der skal transparens og ærlighed til og ikke bare et ønske om at se godt ud.

Spørgsmålet er jo i sidste ende om man har råd til at lade være.

For der er en stigende efterspørgsel på bæredygtighed. Både den fra kunderne, men i høj grad også fra de virksomheder der samarbejder.

Cut the crap
and get to the bone

Der har været en overflod af greenwashing i markedet, hvor målet bare var at pynte i stedet for at tage reel action og skabe vedvarende resultater.

Historien skal da fortælles når den er sand, men gør det på bagkant som en slags velovervejet rapportering.

Din virksomhed skal ses udefra og forståes indefra, og det kan kun lade sig gøre i en tæt dialog.

Rom blev ikke
bygget på en dag

Alligevel skal vi være hurtige i omstilling og parathed. Det er vigtigt at man ser det, som en rejse man tager hul på mere end et mål, der skal nås.

Selvfølgelig skal der seriøse mål og midler til at lave en effektiv omstillingen, men det vil kunne mærkes i fremtidssikring og på bundlinien.

Rigtig bæredygtighed
er det nye sort

Det er vigtigt for fremtidens forbrugere at kunne sætte så grønt og bæredygtigt et aftryk i verden som muligt og man ønsker at være en aktiv del af det.

Alligevel vil vi gerne have at det gjort nemt, og det er her at virksomhederne ved at omstille sig til bæredygtighed, bliver det foretrukne valg i samarbejder.

Bundlinje og bæredygtighed går altså hånd i hånd i den nye verden der åbner sig.

Ærlighed og autencitet

Jo mere transparent din virksomhed står frem, desto mere vil den vinde på den lange bane.

Bæredygtighed er ærlighed og med forbrugernes større og større krav, samt evne til at undersøge facts, så er det heldigvis ikke længere muligt at ignorere og omgå dette.

Til gengæld skaber det loyalitet og samhørighed med kunder og samarbejdspartnere på den lange bane og på mange niveauer.

Der vil i sidste ende derfor også være fin og ærlig markedsføring at hente.

Skræddersyet medspiller ​

Lige så forskellige som virksomheder er, lige så forskelligt er det “Take” der skal til for at lige netop din virksomhed får den optimale succes med bæredygtighed, som den nye medspiller på banen.

Det er derfor enormt vigtigt at sætte bredt og gennemtænkt
igang med en bæredygtighedsprofil, der passer til virksomheden.

Lad os mødes til en snak om hvordan vi sammen får løftet den bæredygtige udvikling

Kontakt

Søndergade 41D - 8700 Horsens

+45 28 74 35 86